Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

PH's Tequila - UPS'eren!
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 00:22

Hej HN

Nu er det en god tid siden jeg har skrevet noget her inde, så nu synes jeg det var ved at være på tide.

Jeg ville høre om i husker hende her, nemlig min lille Ups'er efter min broget shetlænder hoppe og min fjordbasse.

Billede

Billede

Hun er jo så gået hen og blevet en rigtig fin ung dame på snart 4 år, som allerede er godt igang med tilridningen og tager det hele i stiv arm!

Her efter vores første ridetur, som var en tur på cykelstien, op forbi skolen og igennem byen, alt uden problemer.

Billede

Her igen fra dagen efter, med rytter for anden gang, igen samme tur, dog var vi denne gang inde og hilse på en masse børn, deres stylter, mooncars og gynger, igen uden problemer ;)

Billede

Billede

Hvad siger i til min lille pige, hun måler nu 120 cm så er ved at få en rigtig fin pony størrelse.

Hvordan synes i at hun har udviklet sig? ;)

Victoria Pommer Hansen

Stutteri PH

PH's Inko, PH's Fanta og PH's Rammstein

http://www.vph-foto.dk / http://www.hestevogn-import.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 08:07

Dejligt med en opdatering :-) Jeg husker tydeligt de første billeder, du viste af hende. En fin lille "fjordfarvet" shetlænder, syntes jeg, hun lignede dengang.

Men nu kan jeg se, at hun da alligevel har fået en hel del højde :-) Det er jo dejligt.

Jeg synes, hun ser rigtig sød ud, og hvor er det dejligt tilridingen går så nemt :) Bliv endelig ved med at vise billeder :)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 08:25

Nååååårh... En minifjordhest

Jeg synes hun er en rigtig fin pony :-)

- Cat -

Nu som BBH Basisinstruktør

0
0
Svar på denne tråd

alalalal
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 11:16

Nej hvor er hun dejlig! Hun er godt nok endt heldigt ud :)

Trine Pilgaard
med Himmelhest Chester <3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan også
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 20:29

Jeg kan da også godt huske hende. Hvor har hun udviklet sig fint - skønt med en minifjordhest ;D

Heidi

~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~

0
0
Svar på denne tråd

Fjollebolle
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 21:28

Hun ser faktisk rigtig rigtig fin og god ud, hun bliver da en skøn børnehest :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Mini-fjordhest
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 17:49

Hende husker jeg da ganske tydeligt

Og hvor er hun blev fin

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011 & 2012

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 18:09

Hende husker jeg godt :)

Det er sjot at se hvordan hun er vokset til, og så er jeg fuldstændig paf over at det allerede er 4 år siden

Skøn ser hun ud ;)

Caroline

Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.

0
0
Svar på denne tråd

Skøøønn
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 18:33

Hun ser skøn ud den lille dame, og det er dejligt at hun er cool mht. tilridning og nye ting. :-)

Som baby var hun en rigtig cutie. Nurrrhhhh.

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

0
0
Svar på denne tråd

Hulle bulle
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 20:42

Jeg husker hende også tydeligt .. hun var simpelthen bare sådan en nuttet lille følle

Dertil ser hun stadig utrolig charmerende ud ..

Simone & Glibings Hulder 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd

Sikke dog en smuk pony
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 23:20

Hvor er hun dog bare smuk - lige sådan en jeg kunne drømme om at se min lille pige ride rundt på...

Nu er jeg jo også glad for fjordheste, som er dem der bor i hestestalden her på ejendommen..

Det er en dejlig race de fjordheste, men en lille spinkel pige på 5 år har ikke så meget at gøre med på en fjordhest fra 140 og opefter..

Nu er shetlændere og fjordheste nogle ret så stærke heste - hvordan er din pony at arbejde med? Er hun god og fin i temperament og har gode vaner og er stille og rolig?

Jeg drømmer jo om på et tidspunkt at få mulighed for en børnepony, som gerne må være fin og god - ikke bare sådan en lille strid banan, som voksne godt kan håndtere med deres styrke i forhold til en lille pige..

Og din pony er både smuk, ser rar og god ud og har en super fin størrelse...

Måske man skulle se om der findes en noget ældre en af slagsen til salg - en gang med tiden... Der skal lige gå en rum tid før vi invisterer i et nyt familiemedlem...

En pony er nemlig ikke noget der kommer væltende ned fra himlen - der synes jeg at min datter skal være lidt ældre, så hun bedre kan forstå hvordan en pony skal passes bedst..

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

0
0
Svar på denne tråd

Jeg siger tak
Forfatter: 
Dato:  12-01-2013 22:49

Først vil jeg gerne lige sige tak for alle de fine kommentar på hende, og ja det er helt vildt at der allerede er gået hele 4 år! :)

Kir-stine:

Først vil jeg jo lige starte med at sige, at en fjordhest altså kan være alletiders pony til selv en pige på 5 år. SÅ længe man finder en med det rette temperement og selvfølgelig også med det ridemæssige iorden.

Jeg selv fik min første fjordhest som 3 årig, som jeg så ellers selv red og havde fornøjelsen af at bruge 14½ år sammen med, til hun skulle over regnbuebroen.

Billede

Her er der ikke meget hjælp fra benene, men det viser uden tvivl en gad pige på hendes meget godmodige hest.

Billede

2 stævne som 6 årig

Så fjordhesten kan uden tvivl godt fungere som en fantastisk hest for selv en yndre pige.

Men tilbage til Tequila.

Som du selv nævner er både fjordhesten og shetlænderen nogle ret stærke heste, men Tequila har altid været let og arbejde med. Man skal jo tage højde for at hun er en ung og MEGET nysgerring dame, som stadig har meget at opleve.

Men hun er noget af det mest stabile, selv oppe på en folkeskole hvor vi går igennem skolegåren, men børn farende rundt på mooncares, stylter og bolde som flyver rundt om hoved på hende, så rør hun ikke på et øre. Hun elsker opmærksomhed og derfor er børnene også en rigtig god til for hende, for hun er jo et levende legetøj for dem, og de kan gå rundt og klappe og nusse hende over det hele uden vi skal tage hensyn til at hun er unghest og at hun ville kunne reagere anderledes. Hun er som skabt til at være børnepony.

Tilridningen har heller aldrig været et problem af hende, det har hun været helt kold over for fra dag 1, og cykler, gøende hunde og biler kan bare komme an, for det gider hun ikke tage sig af.

Men vær opmærksom på at når du engang skal kigge på hest til din datter, at du hellere vælger en ældre en med god erfaring med børn på bagen. Har oplevet for mange hvor børnene har fået et hest som har været en alt for stor mundfuld og derved også har gjort at de har midstet løsten - ØV :(

Men held og lykke med det, og det ville være sjovt engang at kunne følge en lille pige til hest, måske endda på en gul en ;)

Victoria Pommer Hansen

Stutteri PH

PH's Inko, PH's Fanta og PH's Rammstein

http://www.vph-foto.dk / http://www.hestevogn-import.dk

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  12-01-2013 23:05

Ihh hun er bare så smuk og dejlig hende den der lille upser :D

Ærlig talt kan jeg ikke forstå det der med at en shetlænder er stærk, hvem har bildt folk det ind? Hesten er hvad du gør og opdrager dem til. Også fjordheste.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider