Først vil jeg gerne lige sige tak for alle de fine kommentar på hende, og ja det er helt vildt at der allerede er gået hele 4 år! 
Kir-stine:
Først vil jeg jo lige starte med at sige, at en fjordhest altså kan være alletiders pony til selv en pige på 5 år. SÅ længe man finder en med det rette temperement og selvfølgelig også med det ridemæssige iorden.
Jeg selv fik min første fjordhest som 3 årig, som jeg så ellers selv red og havde fornøjelsen af at bruge 14½ år sammen med, til hun skulle over regnbuebroen.
Her er der ikke meget hjælp fra benene, men det viser uden tvivl en gad pige på hendes meget godmodige hest.
2 stævne som 6 årig
Så fjordhesten kan uden tvivl godt fungere som en fantastisk hest for selv en yndre pige.
Men tilbage til Tequila.
Som du selv nævner er både fjordhesten og shetlænderen nogle ret stærke heste, men Tequila har altid været let og arbejde med. Man skal jo tage højde for at hun er en ung og MEGET nysgerring dame, som stadig har meget at opleve.
Men hun er noget af det mest stabile, selv oppe på en folkeskole hvor vi går igennem skolegåren, men børn farende rundt på mooncares, stylter og bolde som flyver rundt om hoved på hende, så rør hun ikke på et øre. Hun elsker opmærksomhed og derfor er børnene også en rigtig god til for hende, for hun er jo et levende legetøj for dem, og de kan gå rundt og klappe og nusse hende over det hele uden vi skal tage hensyn til at hun er unghest og at hun ville kunne reagere anderledes. Hun er som skabt til at være børnepony.
Tilridningen har heller aldrig været et problem af hende, det har hun været helt kold over for fra dag 1, og cykler, gøende hunde og biler kan bare komme an, for det gider hun ikke tage sig af.
Men vær opmærksom på at når du engang skal kigge på hest til din datter, at du hellere vælger en ældre en med god erfaring med børn på bagen. Har oplevet for mange hvor børnene har fået et hest som har været en alt for stor mundfuld og derved også har gjort at de har midstet løsten - ØV 
Men held og lykke med det, og det ville være sjovt engang at kunne følge en lille pige til hest, måske endda på en gul en